אודות

 ההתחלה…

כל תינוק נולד עם יכולות ופוטנציאל להתפתח ולהגיע לכל מקום שהוא יסמן לעצמו.

בדרך פוגשים אילוצים, מתמודדים עם מכשולים ובמקרים רבים שורדים מצבים קשים המשאירים צלקות. במקרים רבים החוויות הטמונות בדרך גורמות לאותו ילד, שהולך ומתפתח, לאבד את האמונה בפוטנציאל הטמון בו וזה ניכר בהתנהלות היומית. (יש כאלה שהביטוי מופיע כקושי להירדם בלילה, אחרים סובלים מהרטבת לילה, טראומות, טיקים, קשיים בלימודים ועוד…)

 

ההשראה והריפוי העצמי…

יש האומרים שאנשים מביאים את המסר שלהם לעולם, דרך ריפוי הפצעים של עצמם.
לא זכור לי שכילד בכלל חשבתי על לעזור לילדים ובני נוער, להתמודד עם קשיים ולשפר את איכות חייהם. אך כן זכור לי שהייתי זקוק לעזרה והכוונה שכזו.
 דוב רויטמןלאורך 8 שנים (מגיל 4 עד גיל 12)  טופלתי ע"י פסיכולוג . אני לא זוכר הרבה מהשנים הראשונות של הטיפול למעט מספר תמונות. הזיכרונות שלי הן בעיקר מהשנים האחרונות של הטיפול. זכור לי שבעיקר דיברתי, שיחקתי בכל מיני משחקי שולחן ולפעמים ציירתי. אין לי ספק שטיפול זה עזר לי, קשה לי  לשים את האצבע  איך בדיוק אך זו ההרגשה שלי.
 בגיל 14 התמזל מזלי והורי הציעו שאשתתף בסדנה חווייתית בתחום הדמיון המודרך ואז, באותו הקורס הרגשתי שהגעתי הביתה!! הרגשתי שקבלתי את הוראות ההפעלה של עצמי!!.
 זכור לי שההתפעלות הגדולה ביותר עבורי הייתה ההבנה שמצבים רגשיים קשים, שקודם לכן היו מכניסים אותי למצב של חוסר אונים  ופאסיביות, הם הפיכים.  כלומר הם מצבים שניתנים לשינוי. ויותר מזה, הבנתי שזה בשליטתי!!  המעבר מתחושה של חוסר אונים לתחושה של שליטה על הרגשות וההתנהגות שלי, היה דבר מדהים עבורי. הכלים שרכשתי בגיל כל כך צעיר, ליוו ועיצבו אותי, עזרו לי להתמודד עם אין ספור אתגרים בחיים.

 

החזון והעתיד...

 אני  לא יכול להחזיר את הגלגל לאחור אבל בהחלט יכול להסתכל קדימה! אני הייתי בר מזל. אך יש אחרים שלא זכו לקבל את אותם כלים.. זו למעשה הסיבה שלאחר חמש  שנים של הכשרת מנחים לעבודה עם מבוגרים, בעזרת דמיון מודרך ו-NLP, החלטתי לעשות את הצעד:  לסגור מעגל ולהקדיש את כל כולי להכשרת מנחים לעבודה עם ילדים ובני נוער,בגישה (שמבלי לשים לב) הלכתי ופיתחתי לאורך השנים. קודם כמונחה ולאחר מכן כאיש מקצוע. 
 לאורך השנים הנחיית ילדים ונוער הפכה לשגרת היום יום שלי. הנחתי הרבה מאד מפגשים פרטנים עם תוצאות טובות מאד… ולאט לאט נולד הרצון להגיע ליותר ילדים ובני נוער. לכן התחלתי להנחות בקבוצות. אך הרצון  להגיע לעוד יותר ילדים ובני נוער והצורך שלהם הובילו אותי להמסקנה המתבקשת: להכפיל את עצמי!
 זה מה שהוביל אותי לפתח גישה, (על פיה  אני עובד,) לכדי הכשרת אנשי מקצוע אשר בוער בליבם לשפר את איכות חייהם של ילדים ובני נוער ולאפשר להם לחיות בעולם טוב יותר.
 הגישה, אותה אני מלמד במהלך ההרצאות, הסדנאות והקורסים התגבשה בזכות מאות הנחיות, הן הנחיות פרטניות והן קבוצתיות (של ילדים ובני נוער), וכן תוצאה ישירה של הצלחות וכישלונות אשר לימדו אותי מהי הדרך להגיע ולהוביל לתוצאות בזמן קצר.